Райполе

 
 

Райполе

Фермерське господарство



Село Райполе заснувалося на землях поміщика Парафієвського, який проживав на хуторі Липчине за 5 кілометрів від теперішнього села.
У дев’яностих роках дев’ятнадцятого століття частину його землі купило Старо-Підгороднянське товариство по 91 карбованцю за десятину. Другу частину землі придбали у Дзюби в 1901 році.
Плату за землю збирали з селян, які жили дуже бідно і тому систематично платити були не в змозі. За несистематичну оплату боргу росла пеня. Заплатити пеню товариства не могли.
Це примусило їх здати ці землі в оренду багатим селянам на 12 років з умовою, що ті сплатять за них пеню. Землі були розкидані на далекій віддалі, і важко було охопити обробітком усю територію. Частина землі заросла густими та високими травами.
Через це частина землі перетворилася з орної на толоку, де понад три роки випасали худобу. Так було приблизно до 1907 року. Потім ці землі знову розділили між селянами. Користувалися селяни ними до 1917 року. Потім платили за землю по 41 карбованцю за 2 десятини на рік. З 1919 року частина селян почала переселятися з села Стара-Підгородня в теперішнє село Райполе.
Так почало засновуватись село Райполе. В 1921 році землі, які лежали навколо села були націоналізовані у заможних господарів: Головченка, Цибулька, Лійки. З цих земель був утворений державний земельний фонд, куди й почали переселяти людей з різних малоземельних місць.
На хуторі Ключик поселилися люди з села Олександрівки Веселівської сільської ради Межівського району. На хутір Шевченко приїхали люди з Полтавської області.
На території Колони-Межової жив поміщик Барнашов, який мав кріпаків. У кінці дев’ятнадцятого століття (приблизно в 1888-85 рр) він продав ці землі німцям, які приїхали сюди гарбами з міста Генічеська.
Першими переселилися в село Райполе Кутній Пилип, Радченко Яків, Тищенко Федір, Улько Євген, Дзюба Никифор. Першу зиму зимувало 12 сімей. Основна частина селян переселилася в 1920 році. Земля на садиби розподілялась за жеребками.
Новому селу дали назву Райполе, тому що це було дійсно для селян раєм. Коли вони жили в селі Стара Підгородня, поля були розміщені від села за десятки кілометрів. У Райполі поля зразу ж за селом. Тому селяни й назвали своє село Райполем.
Питання про назву вирішувалось на сходці всього села. Під час організації села утворилось п’ять вулиць, яким було дано назви: «П’ятихатки», тому що вона далеко від центру, наступна вулиця напроти кладовища - «Кладбищенська», третя напроти ставка –«Озерна», четверта –«Агрономічна», п’ята, де поселилися пізніше –«Новоселівка».
Спочатку село Райполе належало до Старопідгороднянської волості. Організована сільська рада в Райполі була в 1920 році. Першим головою сільської ради був Братусь Сафроній Улянович, секретарем Коріненко Федір Трохимович, другим головою був Радченко Сидір Олександрович, секретарем –Кутній Тимофій Пилипович.
Свого приміщення сільська рада не мала і розміщалась спочатку по селянських хатах. Вона знаходилась у хаті Омельченка Йосипа Тарасовича, потім в Олексенка Федора Архиповича та інших.
У 1921 році в селі побудували народною будовою школу, яка розміщалась там, де пізніше була колгоспна електростанція. Це була початкова школа з двох класних кімнат. До цього школа була розміщена в сараї Дрегваля Якова.
Першим учителем у селі був Білий, потім Чорняк Федір Романович. У цій же школі було відведене приміщення і для сільської ради.
У 1924 році сільська рада переїхала в Колону-Межову, де й знаходилася до 1927 року.
У 1927 році за рахунок державних коштів у селі почали будувати нову школу. У 1929 році почалося заняття в новому приміщенні, а в старому в приміщенні початкової школи відкрили клуб, де він знаходився до 1930 року. 1930 року клуб зробили з церкви.
Восени 1929 року в селі почалася колективізація.
Було проведено розкуркулення, під яке потрапили Панченко, Чорняк, Шевченко, Косенко. В будинку Косенка розмістилася сільська рада, в Панченка - школа , в Шевченка – магазин.
На початку 1929 року на території сільської ради в хуторі Шевченко був організований колгосп «Нове життя», куди входило 12 одноосібних господарств. А на осінь 1929 року до колгоспу вступили всі селяни хутора. У 1930 році весь колгосп перейшов на устав комуни. Комуна існувала до 1933 року, а потім знову перейшли на устав артілі. Утворився колгосп імені Воровського.
У період Другої світової війни колгосп імені Воровського евакуювався у Волгоградську область. Весь сільськогосподарський інвентар був зданий у колгосп «Райполе». В самому селі Райполе був організований колгосп у кінці 1929 року і названий « Райполе». На початку 1930 року до колгоспу вступили майже всі одноосібні господарства.
На хуторі Ключик був організований колгосп імені Ворошилова в 1931 році. В 1932 році цей колгосп з’єднався з колгоспом «Райполе». На території Колони-Межової в 1930 році був організований колгосп, який називався «Роте Фане».
У 1943 році колгосп ім.. Воровського повернувся з евакуації і влився в колгосп «Райполе» Після війни колгосп «Роте Фане» перейменувався на колгосп імені Кошового. У 1951 році колгосп імені Кошового злився з «Рай- полем», і утворився один колгосп імені Кошового.
В 1955 році Райпільську сільську раду злили з Новопідгороднянською в одну Райпільську сільську раду.
В період з 1921 року по 1925 рік всього коней було 10 пар на село. Обробляли землю, в основному, коровами. А вже з 1925 року по 1930 рік більшість селян мали коней. Лише дворів двадцять коней не мали. По одному коневі було дворів вісімдесят, близько шістдесяти дворів мали по двоє коней. На хуторі Ключик усі господарства мали по одному коневі.
На хуторі Шевченко дворів двадцять мали по одному коневі, а десять дворів були зовсім без коней. Для обробітку землі селяни об’єднувались по два - три господарства, бо самотужки обробляти землю було неможливо.
Не всі господарства мали й сільськогосподарський інвентар. Сівалок на все село було штук 40, косарок -50. Залізних борін в селі не було. Молотарок було дві. Більшість селян молотили котками. Змінилося життя за часів колгоспного ладу. Покращився їх добробут. Тепер колгоспні господарства стали заможними. З року в рік зростала матеріальна база колгоспу «Кошового».
Загальний баланс колгоспу зріс. Якщо в 1951 році баланс дорівнював 1618585 крб. то в 1957 році він дорівнював 5477536 крб. Грошовий доход колгоспу в 1951 році дорівнював 1233315 крб., то в 1965 році дорівнює в старій валюті.
Зростала з року в рік і врожайність на полях району. Валовий збір зерна в 1951 році дорівнював 26539 ц.
Колгосп мав тваринницьку ферму, поголів’я якої також весь час зростало. Кількість корів зросла від 273 в 1951 році до 461 в 1957 році, свиней від 618 штук до 1347 штук, овець від 780 штук до 1373 штук.
Ферми в колгоспі були в хорошому стані. Чисті й теплі приміщення, гарний догляд давали можливість збільшувати кількість продуктів тваринництва. Наприклад, зріс удій молока від 6600 л. в 1954 році на 100 га угідь до 15200 л. в 1957 році.
Ферми були електрифіковані, встановлені водопійки для худоби. В приміщення свиноферми розміщувалося 2347 голів свиней.
У зв’язку із збільшенням урожайності та одержаних продуктів від тваринництва, зростав ї добробут колгоспників. Вони більше одержували хліба і грошей на трудодень. Якщо в 1951 році колгоспники одержали по 2 крб.50 коп. грошей і 1 кг.250 гр зерна, то в 1956 році вони одержали по 12 крб грошей на трудодень і по 2кг.хліба.
Колгосп мав велику птахоферму, яка розміщувалася біля берега ставка і 4400 штук різної птиці.
Тепер колгосп мав більше машин, ніж у 1951 році ( було лише дві машини). Для збереження автомашин побудовали новий гараж.
Правління колгоспу «Кошового» розміщувалося в новому, красивому, приміщенні.
Зростав і культурний рівень села. Село радіофіковане, електрифіковане.
В будинку культури кожного дня демонструвалося кіно. В центрі села навколо будинку культури насаджено парк.
Збудований пам’ятник воїнам, які віддали своє життя в період Другої світоовї війни.
Економічний розвиток нашого села зростав Скільки нових сільськогосподарських будівель було споруджено в «тваринницькому містечку», що розмістилось за селом. Збудовано й механізовано новий корівник на 2500 голів корів. Тут застосовують електродоїння, проведено водопровід. Збудовано новий свинарник на 2100 голів, приміщення для телят. Влітку велика рогата худоба перебуває в літніх таборах,знаходяться вони на пасовищах в степу.
Збудовано також новий пташник. За ставком розкинулось подвір’я тракторної бригади. У тракторному господарстві налічувалося 24 трактори,16 комбайнів, з яких 6 кукурудзозбиральних ,22 сівалки,23 культиватори.
У приміщенні тракторної бригади є механічний цех, кухня, кімната відпочинку. Збудовано новий гараж, в якому є 14 автомашин «ГАЗ-51», «ЗІС-150».
Споруджено в селі пожежне депо. На току, що розкинувся за селом, збудовано нові кукурудзосховища.
Рівними вулицями виструнчились садиби райпільців. І тепер рідко де зустрінеш будинок під солом’яною покрівлею. Село потопає в зелені садів. Вечорами жителям села є де відпочити. З вікон клубу ллється яскраве світло та мелодія танцю. Цей клуб збудовано у 1960 році. Для будівництва клубу було асигновано 50000 карбованців. У будинку культури є зал для глядачів, фойє, бібліотека, діють гуртки художньої самодіяльності. В селі є також кілька магазинів.
Діти навчаються в новій ,світлій школі. Під час Другої світової війни приміщення було зруйновано, але в останні роки відбудували. На відбудову школи витрачено 5200 крб. В новій школі просторі класні кімнати, обладнано бібліотеку,фізичний та хімічний кабінети. В школі парове опалення. Біля школи росте великий фруктовий сад. Його доглядають школярі.
У післявоєнні роки головою колгоспу ім.Кошового працював Юрченко Василь Григорович. Дуже тяжко було в ті повоєнні роки, але з часом наше село відбудовувалося.
За правління Василя Григоровича господарство стало заможним, матеріальна база зміцніла.
Були побудовані ферми для корів, свиней, овець, пташник, гараж для автомашин, пожежне депо, нова контора, клуб,а також відбудовано школу.
На зміну Юрченку В.Г. прийшов працювати головою колгоспу Дорош Микола Кузьмич, а парторгом Яцура Віталій Григорович.
Наше рідне село Рай поле є центром сільської ради. Воно розміщене за 10 км. на схід від районного центру і залізничної станції Межова. За 2 км. на південь від села знаходиться автотраса Дніпропетровськ-Донецьк. Паралельно автотрасі, метрів за 30, знаходиться залізна колія. Це є великою зручністю для жителів нашого села.
Сільській раді підпорядковані села: Колона Межова, Сухарева
Балка, Райполе, Новопідгородне, Новоолександрівка, Мар'ївка, Краснознам'янка.
В боротьбі проти нацистів брали участь 242 жителі села, з них 134 загинули смертю хоробрих, 50 – відзначені урядовими нагородами. В 1956 році був збудований пам’ятник на честь воїнів-односельців, загиблих в роки війни.
З 60 по 70- ті роки головою сільської ради працювала Кошарна Віра Іллівна, секретарем – Сачура Надія Антонівна.
Територія нашого населеного пункту складає 12236,30 га. Населення -1946 осіб. 1976 року в селі збудована нова двохповерхова школа, загальною площею 1999 кв.м. Першим директором цієї школи був Стрільчук Анатолій Іванович. Проектна місткість школи – 320 учнів.
У 80- роках головою колгоспу працював Крохмальний Іван Іванович, парторгом – Басараб Степан Григорович. В ці роки в країні відбувалась перебудова. За правління Крохмального І.І. в селі збудовано 85 житлових будинків, новий двохповерховий дитсадок, відремонтовано сільську баню, розбудований колгоспний тік. Також пройшла реконструкція всіх корпусів
Гарне та красиве наше село у всі пори року. Вулиці рівні, широкі, а головне те, що всі вони з асфальтованим покриттям.
Після реформування колгоспів на території села утворились спочатку товариства з обмеженою відповідальністю, а згодом і фермерські господарства.
На території сільської ради знаходяться:
ФГ «лада Агро» - директор Сипченко Сергій Вікторович;
СТОВ «Росток» - директор Кочубей Ярослав Володимирович;
СТОВ «Вектор-Х» - директор Ракітіна Людмила Вікторівна;
СФГ «Макара» - голова Макара Роман Іванович;
СФГ«Урожай» - голова Канівець Анатолій Миколайович.
З 2003 року по 2004 рік село наше стало газифікованим. У школі газове опалення, працює комп’ютерний клас, в якому знадяться 15 комп’ютерів, 5 комп’ютерів, підключені до мережі Інтернет. Під керівництвом директора школи Мельникової Олени Федорівни у школі працює творчий, досвідчений колектив, який налічує 19 педагогів. Серед низ 3 відмінники освіти України,7 мають вищу категорію. Школа є навчально-виховним центром, у якому створені прекрасні умови для навчання та виховання підростаючого покоління.
В центрі села збудоване велике, красиве двохповерхове приміщення.
В ньому розмістилися: на першому поверсі – фельдшерсько-акушерський пункт, а також сільська бібліотека, відділення зв’язку. На другому поверсі розташовані кабінети бухгалтерії ФГ «Лада Агро» та ветеринарної медицини.
На території села Сухарева Балка функціонує приватна олійниця під керівництвом двох братів - Олексія та Віталія Радченків. Соняшникова олія з цього підприємства славиться на весь район.
Старе приміщення магазину перебудували під храм. Богослужіння там відвідують віруючі люди нашого села.
Село наше - це наше коріння, наша Берегиня, яка не дає згаснути земному вогнищу роду нашого.

Історичні пам’ятники :Братська могила с.Райполе
Стела «Скорботна мати»
Меморіальний комплекс у с.Новопідгородне.
Видатні особистості:
Бондарчук Володимир Григорович – колишній перший заступник голови Дніпропетровської обласної ради, нині депутат обласної ради;
Харламов Віктор Георгійович - депутат ІІ скликання Верховної ради України;
Овчаров Валерій Іванович – декан історичного факультету Дніпропетровського хіміко-технологічного університету.



2. Центральний населений пункт
Райполе:
Територія – 201,8 га
Населення – 669 осіб
Домогосподарств – 315

3. Населенні пункти:
с. Колона - Межова
Територія – 103,9 га
Населення – 235 осіб
Домогосподарств - 115

с. Сухарева Балка
Територія – 18,0 га
Населення – 26 осіб
Домогосподарств - 18

с. Новопідгородне
Територія – 264,1 га
Населення – 759 осіб
Домогосподарств - 413

с. Новоолександрівка
Територія – 13,7 га
Населення – 0 осіб
Домогосподарств -0

с. Мар’ївка
Територія – 24,2 га
Населення – 3 осіб
Домогосподарств - 1

с. Краснознам’янка
Територія – 33,3 га
Населення – 0 осіб
Домогосподарств - 0

4. Житлово-комунальне господарство
Опалення (газ) село Райполе - 300 абонентів
село Сухарева Балка- 17 абонентів
село Новопідгородне – 130 абонентів

Водопостачання і відведення - немає. Громадські криниці з питною водою

5. Заклади соціально-культурної сфери
5.1. Освітні заклади

№ з/п

Назва

Адреса

Керівник

Телефон

1

Районний комунальний заклад освіти "Райпільська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів"

с. Райполе
вул. Центральна, 1-А

Мельникова Олена Федорівна

96-6-22

2

Районний комунальний заклад освіти "Новопідгороднянська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів"

с. Новопідгородне
вул. Леніна, 25

Міщенко Ольга Степанівна

96-3-47

3

Сільський комунальний дитячий навчальний заклад освіти Райпільський дитячий садок "Пролісок"

с. Райполе
вул. Пушкіна, 21

Перепьолкіна Людмила
Михайлівна

96-5-35

4

Сільський комунальний дитячий навчальний заклад освіти Новопідгороднянський дитячий садок "Сонечко"

с. Новопідгородне
вул. Т.Шевченка, 24-А

Ротко Наталія Іванівна

0669723899



5.2. Заклади охорони здоров’я

№ з/п

Назва

Адреса

Керівник

Телефон

0 (5630)

1

Сільський комунальний заклад охорони здоров’я "Райпільський фельдшерський пункт"

с. Райполе
вул. Котовського, 34

Галкіна Любов

96-6-73

2

Сільський комунальний заклад охорони здоров’я "Новопідгороднянська лікарняна амбулаторія загальної практики сімейної медицини"

с.Новопідгородне
вул. Леніна, 26-А

Халимендик Володимир Антонович

96-3-33

5.4. Культурні заклади

№ з/п

Назва

Адреса

Керівник

Телефон

1

Сільський комунальний заклад культури "Райпільський будинок культури"

с.Райполе
вул. Котовського, 36

Кошарна Ольга Петрівна

 

2

"Сільський комунальний заклад культури "Новопідгороднянський
клуб"

с.Новопідгородне
вул. Леніна, 28-А

Литвиненко Надія Іванівна

 

3

Сільський комунальний заклад культури "Райпільська бібліотека"

с.Райполе
вул. Котовського, 34

Жук Любов Миколаївна

 

4

Сільський комунальний заклад культури "Новопідгороднянська бібліотека"

с.Новопідгородне
вул. Леніна, 28-А

Туєва Ірина
Василівна

 


5.5. Найбільші підприємства

№ з/п

Назва

Адреса

Керівник

Телефон

1

ФГ "Лада-Агро"

с.Райполе
вул. Котовського, 34

Сипченко Сергій Вікторович

0505930523

2

СТОВ "Росток"

с.Райполе
вул. Пушкіна,78

Кочубей Ярослав Володимирович

0500509245

3

ТОВ "Вектор-Х"

с. Новопідгородне
вул. Леніна , 33

Ракітіна Людмила Вікторівна

0660188166

4

ФГ "Макара"

с. Райполе
вул. Леніна, 7

Макара Роман Іванович

0506064459

5

ФГ "Урожай"

с. Новопідгородне
вул. Леніна, 41

Канівець Анатолій Миколайович

0993293415


6. Бюджет сільської ради по видатках і доходах:
за 2010 рік: видатки - 1054040.77 доходи - 1002966.95
за 2011 рік: видатки - 1034.315 доходи - 836.194
за 2012 рік: видатки - 987.963 доходи - 1020.363
за 2013 рік: видатки - 1260.592 доходи - 1162.944
за 2014 рік: видатки - 1666.119 доходи - 1221.056
за 2015 рік: видатки - 1487.163 доходи - 1473.653

7. Участь в обласному, державному та міжнародному проектах, конкурсах - не приймали.

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ.,МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н,С. РАЙПОЛЕ

СЕЛЯНСЬКЕ (ФЕРМЕРСЬКЕ) ГОСПОДАРСТВО "КАНІВЕЦЬ"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ

ГОСПРОЗРАХУНКОВИЙ ВІДОСОБЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ "НАТАЛКА" УКРАЇНСЬКОГО СПОЖИВЧОГО ТОВАРИСТВА

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ

СIЛЬСЬКЕ СПОЖИВЧЕ ТОВАРИСТВО "РАЙПIЛЬСЬКЕ"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ

РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА СВЯТО-ДИМИТРІЇВСЬКОЇ ПАРАФІЇ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ЄПАРХІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОС.ЦЕРКВИ

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ ВУЛ. ГОГОЛЯ БУД. 42

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕДЕМ"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РАЙПОЛЕ"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ

РАЙПОЛЬСЬКИЙ СІЛЬСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "ПРОЛІСОК"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖЕВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ ВУЛ. ПУШКІНА БУД. 23

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТІКАН"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., СОФІЇВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ ВУЛ. САДОВА БУД. 1А

СЕЛЯНСЬКЕ (ФЕРМЕРСЬКЕ )ГОСПОДАРСТВО "МАКАРА"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖІВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ

ФЕРМЕРСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО "ЛАДА АГРО"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖІВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ ВУЛ. КОТОВСЬКОГО БУД. 34

РАЙПОЛЬСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖІВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ ВУЛ. КОТОВСЬКОГО БУД. 35

РАЙПОЛЬСЬКА СІЛЬСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖІВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ ВУЛ. КОТОВСЬКОГО БУД. 35

РАЙОННИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "РАЙПІЛЬСЬКА СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ"

Район организации: РАЙПОЛЕ

Адрес организации: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖІВСЬКИЙ Р-Н, С.РАЙПОЛЕ ВУЛ. ЦЕНТРАЛЬНА БУД. 1

 

Традицією нашого закладу є участь у Міжнародній виставці " Сучасні заклади освіти".

У цьому році була відправлена робота на тему " Конкурентоспроможний учитель", яка виборола срібну медаль та диплом. Пропоную вам перечитати дану роботу

Невеличка школа в Межівському районі Дніпропетровської області.

Вона - освітній і культурний центр села , середовище розвитку особистості. Це вона поєднала в свої інтереси інтереси самої школи, сільського соціуму та держави.

Кожен рік , який ви працюєте в школі, повинен збагачувати вашу технологічну лабораторію праці

В. Сухомлинський

Я – вчитель. Я багато років працюю в цій школі. Люблю пустотливу дітвору, цей неспокійний галасливий вулик, веселі дзвінки на урок, гомінкі шкільні коридори, перевірку зошитів, контрольні роботи , уроки мови та літератури. Намагаюсь , щоб мої уроки були цікаві, запам’ятовувались учням надовго.

А ще люблю працювати з педагогами, своїми колегами , бо я ще і заступник директора з навчально – виховної роботи. Люблю методичні посиденьки, семінари – тренінги, конкурси,інтелектуальні ігри, методичні тижні тощо. Ця робота захоплює мене. Я пишаюсь тим , що я – вчитель. Протягом 30 років намагалась працювати натхненно , творчо.

Але одного разу задумалась , прочитавши таке : « Основне завдання сучасної педагогічної освіти – виховання конкурентоспроможного вчителя». В іншому педагогічному журналі написане майже аналогічне : « Основне завдання педагогічної освіти – формування та розвиток у структурі особистості вчителя конкурентоспроможності як системотвірної ознаки фахової компетентності». Отже , сучасній школі потрібен конкурентоспроможний вчитель.

Який він , конкурентоспроможний вчитель ?

Заглянула до словника і прочитала : « Конкурентноспроможність визначається як стійка особистісна властивість свідомо і творчо реалізувати професійну компетентність за достатнього рівня володіння необхідними знаннями , вміннями та особистісними характеристиками».Написала слово « КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ» і задумалась , які ж риси притаманні конкурентоспроможному вчителю.

Ось що з того вийшло:

К – креативність

О - оптимальність

Далеко не кожний стане вченим , письменником , артистом , далеко не кожному призначено винайти порох, але майстром у своїй справі повинен стати кожний В. Сухомлинський

Н – нестандартність

К – конкурентоспроможність

У – уміння взяти на себе ініціативу

Р – реалізація задуманого

Е – ентузіазм

Н – новаторство

Т – творчість

О – об’єктивність

С – самореалізація

П – перфекціонізм

Р - рух вперед

О – особистісний підхід до учнів

М – моніторингові дослідження

О - оптимізм

Ж – життєвий тонус

Н - новизна

І – інтелект, інновації, ініціативність

С - саморозвиток

Т – толерантність

Ь

А ще прочитала , що за висновками вчених ,фахівців , практиків , батьків і учнів сьогодні конкурентоспроможним вчителем може бути такий , який :

- не просто дає міцні знання, але і вчить застосовувати ці знання на практиці;

- здатний до формування у вихованців належного рівня соціальної зрілості, життєтворчості, до створення умов для розкриття потенціалу самопізнання, саморегуляції, інтеграції до соціокультурного простору, здатного виконувати роль т’ютора – тієї людини, що забезпечує педагогічний супровід;

- не тільки передає учням знання та вміння, це передусім той, у кого дитина, як у батька й матері , вчиться жити;

- забезпечує наступність навчання і виховання, бо саме наступність є ефективним засобом досягнення кінцевої мети виховання;

- піклується про здоров’я своїх вихованців, використовує в своїй роботі здоров’язберігаючі технології;

- створює комфортні умови під час навчального процесу, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність;

- забезпечує особистісноорієнтований підхід у навчанні й вихованні та можливість розкриття здібностей кожної дитини;

- готує учнів до повноцінного життя у європейському просторі;

- здатний до щоденного самовдосконалення;

- здатний до розробки навчальних та соціально-значущих програм;

дослідник і наставник;

- повинен займати активну громадську позицію, щоб бути справжнім прикладом для вихованців.

Зараз всім зрозуміло , що в сучасних умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів та рішень). Це людина, „яка володіє певним переліком якостей, а саме: рішучістю, вмінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислення, вмінням бачити за межі того, що бачать сучасники і бачили попередники”.

«Від творчого вчителя – до творчого учня» - така цільова установка науково- методичної роботи нашого навчального закладу.

Наша школа працює над науково - методичною проблемою: « Розвиток творчих здібностей

школярів через застосування інноваційних педагогічних технологій засобами компетентнісного підходу». Поглиблена робота над проблемою дає імпульс для інноваційного розвитку школи і творчого потенціалу педколективу і кожного вчителя.

Саме нам, педагогам ,належить вирішити найсерйознішу проблему – забезпечити творчий розвиток кожної особистості.

Учитель сучасної школи повинен не просто вчити чи виховувати, він повинен формувати духовно інтелектуальну творчу особистість , адаптовану до сучасних вимог, різнобічно розвинену, соціально зрілу, яка успішно засвоює ціннісно нормативний досвід поколінь виробляючи свій власний досвід діяльності творчості , спілкування.

Ефективність методичної роботи залежить від багатьох факторів, та найважливіші

серед них – професійна компетентність, організаторський талант, загострене почуття нового,високий творчий потенціал адміністрації школи. Ефективною формою підвищення професійної майстерності вчителів, вивчення і впровадження досягнень науки і передового досвіду є в школі педагогічна рада.

Адміністрація школи ретельно готується та проводить такі інноваційні форми педагогічних рад, як :

- педрада – проблемний стіл;

- педрада – захист інновацій;

- педрада – методичний день;

- педрада – діалог ;

- педрада – естафета та інші.

Найбільш ефективною формою проведення засідання педагогічної ради є у нашій школі ділова гра. Директор школи має високий професійний рівень, володіє системним мисленням , здатністю до активного ділового спілкування, уміє критично оцінювати набутий досвід ,аналізувати власні можливості , постійно поповнює свої знання і тому йому легко творчо модифікувати гру з допомогою продуманого добору різних ролей. Найчастіше в педагогічному колективі розігруються такі ролі : генератор ідей, аналітик , прогнозист, експерт , останнім часом менеджер. Процес підготовки кожного засідання стимулює самоосвітню роботу вчителів, сприяє поглибленню науково-теоретичних знань, спонукає до творчих пошуків.

Досвідчений творчий керівник школи дуже добре розуміє , що відповідно до нових вимог школа повинна співпрацювати з різними установами села, району. Тому на базі мікрорайону школи було створено соціально – педагогічний комплекс, як нова форма виховання школярів.

Метою діяльності соціально – педагогічного комплексу стало :

** забезпечення кожному учневі можливості гідного і повноцінного життя в суспільстві. А вся виховна система СПК зорієнтована на особистість як відправний компонент і кінцевий результат;

** активна життєва позиція особистості;

** соціальна активність , моральні цінності

Адміністрація нашої школи розуміє, що конкурентоспроможний вчитель – нова проблема сучасної школи. Зараз школі потрібен такий вчитель , який би виконував свою роботу дуже професійно. Учителю потрібні нові , відповідні до потреб часу , вміння й навички. Тому адміністрація знайшла таких вчителів . Саме вони є основними «героями» методичних тижнів і методичних днів.

Прагнучи до удосконалення методичної роботи і посилення її впливу на ріст творчого потенціалу кожного вчителя у школі кожного року проводиться методичний тиждень( додаток 1).

Протягом тижня вчителі школи демонструють свої вміння , діляться своїми здобутками. В програмі методичного тижня є такі заходи :

· педагогічний конгрес « Застосування комп’ютерних технологій в навчально – виховному процесі»;

· естафета педагогічних знахідок;

· серія відкритих уроків і заходів , проведених вчителями вищої кваліфікаційної категорії та вчителями , які мають педагогічні звання або є відмінниками освіти України;

· захист творчого порт фоліо тощо

Ми добре розуміємо , що у наш час на перший план виходить уже не старання чи виконавча дисципліна , а вміння аналізувати і прогнозувати , правильно оцінювати свої можливості і бути комунікабельним, ризикувати і не боятися нового , бути оптимістом і вміти не лише вибирати , але і відмовлятися від застарілого , традиційного. Такі вміння кращі вчителі нашої школи демонструють під час проведення методичного дня( додаток 2)

Конкурентоспроможний вчитель правильно будує міркування, свідомо управляє процесом мислення , упереджує виникнення логічних помилок, вміє знаходити їх і виправляти , вміє

конструктивно взаємодіяти з учнями, має грамотне мовлення , розвинені організаторські вміння та професійно значущі якості : динамізм , магнетизм , емоційна стійкість. Саме з допомогою та активною участю таких вчителів адміністрації школи легко проводити різноманітні інтерактивні тренінги, заняття, вправи.

Слова В.О.Сухомлинського: «пробудити вВикористання таких форм роботи допомагає нам реалізувати мудру пораду учителів інтерес до пошуку, до аналізу

власної роботи» та стимулює творчу активність педагогів, формує нове педагогічне

мислення. Творчо працюючі вчителі випускають власні методичні листи, в яких узагальнюють досвід роботи з розвитку обдарованості, творчих здібностей школярів, розкривають і характерні особливості своєї роботи ( додаток 3)

Ефективною формою інформаційно-методичної роботи з педагогічними кадрами

зарекомендували себе методичні оперативні наради, на яких обговорюються актуальні проблеми науково-методичного і організаційно-педагогічного забезпечення навчально- виховного процесу. Тематика їх охоплює широке коло питань:

- вивчення методичних рекомендації Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України;

- знайомств з новими програмами та їх обговорення;

- опрацювання методичних рекомендацій щодо проведення проведення першого уроку;

- про роботу над науково – методичною проблемою на різних її етапах;

- про проведення шкільних олімпіад;

- про критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.

Вирішальна ланка системи методичної роботи – самоосвітня робота вчителів. Ще Д. І. Писарєв писав: „Хто дорожить життям думки, той знає дуже добре, що справжньою освітою є тільки самоосвіта... Треба вчитися в школі, але набагато більше треба вчитися після виходу зі школи, і це друге уміння за своїми результатами, за своїм впливом на людину й на суспільство незрівнянно важливіше, ніж перше.”

Адміністрацією школи створені максимально сприятливі умови для плідної самоосвітньої роботи вчителя: збільшення його вільного часу, наявність у розпорядженні шкільної бібліотеки, мережі Internet, хороший інформаційно - методичний кабінет у школі. Центром науково- методичної роботи з педагогічними кадрами є , звичайно ж , шкільний інформаційно –методичний кабінет Тут до послуг вчителів:

- нормативні документи ;

- плани роботи (перспективний і річний плани роботи школи, методичної ради);

- матеріали роботи шкільних предметних комісій ,творчої групи, психолого-

педагогічного семінару , методичного об’єднання класних керівників ;

- «Для вас, молоді вчителі»;

- « Виховна робота в школі»;

- матеріали з історії школи (альбоми «Історія закладу», «Історія школи в спогадах»,

«Наші випускники»);

- « Декада педагогічної творчості»;

- «Панорама методичних ідей»;

- матеріали на допомогу вчителям з питань самоосвіти, роботи над проблемою (каталог журнальних статей, картотека передового педагогічного досвіду, методична література; тематичні папки «Все про урок», «Пам’ятки», «Матеріали педрад», «Внутрішьошкільний контроль», «Скарбничка завуча», «Тренінги, анкетування», « Дай руку , першокласнику!», « Профільне навчання» , « Атестація – крок до Евересту» )та інші.

До послуг учителів газети «Все для вчителя», «Позакласний час», «завуч», «Освітянське слово», «Методичні вісники», « Виховна робота», « Практикум управління закладом освіти»

Всі вчителі передплачують фахові журнали, що також сприяє активізації самоосвіти

педпрацівників, збагаченню змісту внутрішньошкільної методичної роботи.

У методичному кабінеті по-домашньому затишно, створені всі умови для самоосвітньої роботи вчителів, їх професійного спілкування.

Систематично проводяться заняття психологічного – педагогічного семінару, на яких розглядаються питання вивчення особистості, психодіагностики, психологізації навчально- виховного процесу.Питання психології є складовою самоосвітньої роботи кожного вчителя. Бо ,щоб бути конкурентоспроможним вчителем , треба постійно працювати над собою.

В сучасному світі зростає потреба в комп’ютерних технологіях. Вчителі школи ведуть електронні журнали та щоденники в курсі « Школа». Діє шкільний сайт , в якому створені різні розділи : « Методична скарбничка» , « Сторінка для батьків», « Учнівське врядування» ,

« Виховна робота» , « Підготовка до ЗНО і ДПА» та ін. На сайті фіксуються всі події , які проходять у школі , методичні розробки вчителів, фоторепортажі тощо.

Вчителі школи використовують інформаційні технології в навчально – виховному процесі для підвищення його ефективності та розвитку учнів. Вони відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для творчості, дозволяють реалізувати нові форми і методи навчання. Використовуються мультимедійні технології в навчальному процесі. Це дає змогу:

· організувати демонстрації змісту навчання , завдань , підсумків роботи на уроці;

· демонструвати графіки, схеми , таблиці;

· представити дані з мультимедійних енциклопедій і довідкових бібліотек , записаних на ком пакт – дисках і атласах;

·демонструвати результати групових проектів , досліджень та опитувань різних типів.

Вчителі школи проводять уроки із застосуванням ІКТ, бо розуміють , що в сучасних

умовах необхідно постійно вдосконалювати свою майстерність і йти у ногу з часом.

У школі добре налагоджене відвідування уроків . Це сприяє перенесенню кращих методів і прийомів роботи одного педагога у практику діяльності інших, надихає на пошук нових шляхів навчання, виховання, будить ініціативу, стимулює до роботи.

У нашому навчальному закладі працюють три шкільні предметні комісії : вчителів

початкових класів , вчителів гуманітарного циклу та вчителів природничо –

математичного циклу. На засіданнях вчителі обмінюються досвідом, новими ідеями,

секретами майстерності, ефективно використовуючи інтерактивні методи: дискусії, рольові ігри, методичний коментар, захист моделі уроку, тренінги тощо.

Наприклад, у системі роботи шкільної предметної комісії вчителів гуманітарного циклу є традиційними такі форми роботи, що сприяють підвищенню професійного рівня творчого потенціалу вчителів , демократизації і гуманізації стосунків між вчителями та учнями. Зокрема , це « круглі столи», практикуми , портрети на тлі, ділові ігри , вернісажі методичних знахідок , тренінги , методичні мости , педагогічні ринги тощо. Вся ця робота проводиться завдяки

висококваліфікованому фахівцю, керівнику ШПК вчителів – філологів вчителю вищої

кваліфікаційної категорії, « старшому вчителю».

Змістовна робота проводиться і в період між засіданнями:

- групові консультації (наприклад, «Проблеми переходу на нову структуру і зміст

початкового навчання», «Удосконалення техніки читання школярів»);

- розробка текстів контрольних робіт;

- моделювання нестандартних уроків;

- розробка сценаріїв позакласних виховних заходів;

- взаємовідвідування уроків;

- підготовка і проведення предметних олімпіад;

- проведення мікродосліджень;

- розробка методичних порад, рекомендацій тощо.

Робота ШПК спрямована на те, щоб розбудити творчі сили вчителя, викликати у нього постійне прагнення до самоосвіти, вдосконалення, допомогти відчути радість творення нових зразків уроку і моральне задоволення від результатів власної творчості.

У школі працює творча група вчителів, яка має власну проблему « Урок – основна форма реалізації інноваційних навчальних технологій». Керівником творчої групи є вчитель наполегливий , здатний до зваженого ризику , ініціативний . Це дійсно конкурентоспроможній фахівець. Він уміло організовує заняття з вчителями, на яких вивчаються актуальні проблеми школи , розробляються рекомендації щодо впровадження досягнень педагогічної науки в практику та ін. Цікаво проходять

засідання « круглого столу» ( « Технологія створення ситуації успіху на уроках: теорія і практика»), семінари – практикуми , майстер – класи , відкриті уроки та заходи, педагогічні читання, творчі дискусії тощо ( додаток 6)

Особлива робота під час організації методичної роботи приділяється роботі з молодими та малодосвідченими вчителями. Діє Школа молодого вчителя « Кроки до майстерності».

Очолює цю школу досвідчений учитель, який веде активну творчу професійну діяльність , має розвинені педагогічні, психологічні та організаційні здібності, широкий світогляд , високорозвинене почуття реальності, якості лідера. Тому вміло використовує такі форми роботи :

· парне співробітництво ( досвідчений вчитель – молодий вчитель);

· стажування та звіт на засіданнях шкільних предметних комісій;

· індивідуальні консультації;

· діагностування ;

· анкетування « Запитуйте – відповідаємо»;

· співбесіди;

· зустрічі з педагогами – майстрами;

· випуск бюлетеня « Ініціатива і творчість молодих»;

· обмін досвідом « Мої перші педагогічні знахідки»

Вже стало традицією проводити кожного року ТИЖДЕНЬ ІНІЦІАТИВИ І ТВОРЧОСТІ

МОЛОДИХ». В ході тижня провели педагогічний калейдоскоп « Категорія « спеціаліст».

Кроки до майстерності, брифінг на тему « Роль вчителя у формуванні творчої особистості,

педагогічну олімпіаду, розв’язували педагогічні ситуації , рекламували наочність, захищали

моделі уроків. Крім того , молоді вчителі побували в творчій майстерні ( додаток 7).

Продумана система роботи з молодими вчителями сприяє швидшій їх адаптації в колективі, прискорює процес набуття професійної майстерності, стимулює самоосвітню роботу, прагнення до творчості, допомагає впевнено рухатись своєю індивідуальною траєкторією професійного розвитку.

Ефективно використовується в школі система наставництва. Бути наставником молодого

вчителя – почесна і відповідальна місія. Тільки конкурентоспроможний вчитель може бути

наставником молодих педагогів. Наставники приділяють увагу таким питанням:

§ зміст і форми роботи наставника зі стажистом;

§ формування у стажистів навичок самоаналізу уроку;

§ особливості складання індивідуального плану вчителя-стажиста;

§ вимоги до складання характеристики вчителя-стажиста;

§ психологічні аспекти співпраці наставника і стажиста та ін.

Наставники молодих вчителів не перестають нагадувати своїх підопічним слова великого педагога В. Сухомлинського : «Досвідченим, кваліфікованим майстром своєї справи учитель може стати лише в результаті тривалої, терпеливої і чуйної індивідуальної роботи».

Конкурентоспроможні вчителі обов’язково беруть участь у конкурсі « Учитель року», який стимулює творчу активність учителів, їх прагнення розкрити свій досвід, поділитись творчими знахідками з колегами.«Свято душі » - так називають у нашій школі шкільний етап даного конкурсу.

Одним із завдань методичної роботи у нашій школі є активізація творчих здібностей учителів. Сьогодення вимагає творчого вчителя. Творчу особистість може навчити й виховати тільки творча особистість. До творчості вчителя спонукає сьогоднішній учень – розвинена й нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Крім того, творчий характер закладений в самій суті вчительської професії. Говорячи про творчі здобутки педколективу , можна з гордістю сказати,

що у нас що не вчитель, то майстер своєї справи. Більшість вчителів школи проводять нестандартні уроки (інтегровані, бінарні, панорамні, уроки-подорожі, уроки-диспути, уроки-конференції, уроки-казки, уроки-спостереження, уроки-вікторини, уроки-пошуки, уроки-екскурсії, уроки-брейн-ринги, уроки-аукціони та ін.),

застосовують інтерактивні методи навчання («Мозковий штурм», «Мікрофон», «Навчаючи –вчуся», «Обери позицію», «Метод-ПРЕС», «Акваріум» тощо), ефективні прийоми розвитку когнітивних умінь (мислення, пам’яті, уваги, уяви, мовлення), мотиваційної сфери учнів , проводять уроки із застосуванням інформаційно – комунікаційних технологій.

Вчителі початкових класів ефективно використовують нетрадиційні форми навчання: урок- зустріч, урок-мандрівка, урок творчості, урок милування, урок-вікторина, урок-гра, урок- спектакль та інші.

Ефективним засобом підвищення професійної майстерності вчителів стала атестація

педагогічних кадрів. Вона здійснюється відповідно до перспективного та річних планів і чітко розроблених заходів.На кожного вчителя оформлена спеціальна «Атестаційна картка», « Маршрутний лист» , в яких є всі дані про атестую чого , категорія, яку має вчитель і на яку він претендує, основні етапи атестації, її результати.

Адміністрація школи глибоко вивчає систему роботи вчителів, що атестуються,

використовуючи різноманітні методи: відвідування і аналіз уроків (не менше 20-30 у кожного), проведення співбесід, контрольних зрізів знань, анкетування учнів, колег, батьків.

Практикується проведення відкритих уроків і виховних заходів.

Вже стало традицією проводити творчі звіти вчителів , що атестуються. Вони є комплексом заходів , який відображає цілісну систему роботи педагога. У минулому навчальному році творчі звіти готували якраз вчителі , яких визнають учні школи. А це означає , що вчителі мають власний педагогічний імідж. Вони – конкурентоспроможні фахівці ( додаток 4).

На базі школи проводяться також семінари заступників директора або семінари директорів.

Класний керівник XXI століття, який він повинен бути?

Яким його хочуть бачити діти, батьки, держава?

Яким він сам себе бачить?

Класний керівник теж повинен бути творчою людиною , професіоналом своєї справи , щоб учням було з ним цікаво і весело. Кожен вчитель повинен витримати конкуренцію , щоб саме його діти хотіли б бачити своїм класним керівником. Конкурентоспроможний класний керівник буде проводити цікаві класні години , диспути , вести дебати , проводити ділові та рольові ігри , комунікативні тренінги тощо.

Ось такі у нашій школі класні керівники.

Це вони проводять соціальні проекти для громади села. Так учні 8 класу для малечі із соціальнонеспроможних сімей до Дня святого Миколая реалізували проект“Звичайне диво”.

Спочатку вони встановили скриньки для коштів на подарунки у сільських крамницях, а потім на ці кошти придбали подарунки і з театралізованим святом вітали малечу з Днем святого Миколая.



Обновлен 20 мая 2016. Создан 18 мар 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
 
«Автошкола Константа ГС» на Яндекс.Картах
Пользовательского поиска
AVTOINDEX.COM Автомагазин Автогарант
Просмотреть Автошкола Константа-ГС на карте большего размера

автоматический обменный пункт производит обмен Webmoney и E-Gold


Пожалуйста выберите электронные деньги для обмена:

Отдаете:
Получаете:

www.superchange.ru

Всеукраїнський сайт безкоштовної реклами белый каталог сайтов Автомобили - каталог сайтов фирм и компаний, Киев
ERA.COM.UA
интернет портал
Размещено на Start.Crimea.UA Украинский портАл МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
Directrix.ru - рейтинг, каталог сайтов AVTOINDEX.COM Автомобили - каталог сайтов фирм и компаний, Киев - Каталог компаний, фирм и веб-сайтов Украины, Киев. Добавить сайт в каталог Автошколы, Автомобили, Киев. Каталог сайтов femina.com.ua Украинский портАл Автошкола Спойлер Сайты недвижимости. Каталог недвижимости Бест Риэлти. Добавить сайт, ссылку, ресурс, URL. Обмен ссылками Аренда квартиры в Киеве Агентство недвижимости в Киеве Kiev apartments for rent Снять квартиру в Киеве. Сдам квартиру в Киеве. Долгосрочная аренда квартир Киев. Договор аренды, типовой образец. Квартиры в Киеве посуточно Гостиницы Киева белый каталог сайтов - рейтинг Каталог лучших сайтов, добавить свой сайт. только интересные сайты! > Украинский каталог сайтов Каталог сайтов OpenLinks.RU Украина онлайнСамый большой каталог сайтовАвтошкола Спойлер в Киеве ДДО Украины Каталог сайтов на http://www.globalmarket.com.ua/
Каталог сайтов GOOGLEРабота и бизнес в Интернете с компанией ФИНАНСОВАЯ ЛИНИЯAutoMotoTruck - легковые авто, грузовые, специальные средства передвижения, а также авиа, водная и железнодорожная техника AVTOINDEX.COMКаталог компаний и предприятий УкраиныКаталог компаний Украины КОНСТАНТА-ГС, АВТОШКОЛА, ООО